W przeddzień Narodowego Święta Niepodległości przedszkolaki z PM 5 stanęły w postawie na baczność śpiewając Mazurka Dąbrowskiego najpiękniej jak potrafią. Były bardzo przejęte i dumne, że znają już symbole narodowe i wiedzą co znaczą pojęcia Ojczyzna, kraj, godło ,flaga, hymn, stolica , Polak, Polka .
Treści społeczno-kulturowe realizowane w cyklu tygodniowych zajęć zgodnie z programem wychowania przedszkolnego w poszczególnych grupach wiekowych nawiązywały do Narodowego Święta Niepodległości.
Ucząc najmłodszych rozmaitych rzeczy, trzeba nauczyć i tego, jak posługiwać się ojczystym językiem, jak szanować symbole narodowe, jak respektować równość praw.
Nawet małe dziecko odczuwa potrzebę stowarzyszania się. Poczucie przynależności pozwala dziecku identyfikować siebie na tle grupy i jako jej członka . Zapewnia też dziecku podstawową potrzebę bezpieczeństwa. Oprócz tego uczy współpracy , dochodzenia do kompromisu i rozwiązywania konfliktów . Dzięki funkcjonowaniu w grupie stopniowo następuje uspołecznienie dziecka, które najpierw przynależy do rodziny, potem grupy w przedszkolu, klasy szkolnej, a ostatecznie uświadamia sobie więzi społeczne w szerszym zakresie.
Oprac. i foto PM 5